Första maj i Norrköping

Vi har alla ett stort ansvar att följa rekommendationer från våra myndigheter och göra vad vi kan för att minska smittspridningen i landet och skydda alla som tillhör en riskgrupp. Därför årets första maj-firande bli annorlunda jämfört med tidigare år.

Stefan Löfven och Karl-Petter Thorwaldsson kommer hålla i varsitt tal som sänds kl. 11 på både S och LO:s nationella facebook-sidor. Innan kommer du att kunna ta del av Norrköpings första maj-tal som kommer att sändas ifrån vår egen facebook-kanal. Första maj-talare i Norrköping är:

• Mattias Ottosson, ordförande i arbetarekommunen
  • Eldina Melez, gruppchef Seko Norrköping
  • Ida Wallander, ordförande SSU Norrköping
  • Tobias Baudin, ordförande Kommunal

Talen finns tillgängliga fr.o.m. kl. 10:30 men kommer givetvis att finnas kvar även efter dess. Därför kan även den som jobbar under första maj att kunna lyssna på talen vid ledigt tillfälle.

LO:s centrala facebook-sida hittar ni här.
Partiets centrala facebook-sida hittar ni här.
Arbetarekommunens facebook-sida hittar ni här.

Första maj-märken

Även om firandet inte blir fysiskt i år finns det fysiska första maj-märken att köpa för att pryda vårjackan. Ifall att din S-förening inte säljer märken själva så kan alla medlemmar i arbetarekommunen köpa märken via S-kvinnor i Norrköping. Hör av dig till S-kvinnors ordförande Matilda Johansson på matilda.ylitervo@gmail.com om du vill köpa ett märke.

Pris för årets märke är 40 kr.