Socialdemokraterna i Norrköping söker vikarierande ombudsman

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Vi söker en ombudsman som vill vara med och stärka socialdemokratin i Norrköping. Vi söker dig som är drivande, engagerad och redo att tillsammans med ordförande, styrelse, förtroendevalda och medlemmar leda arbetet för en starkare socialdemokrati.

Dina värderingar finns i den demokratiska arbetarrörelsen. En del av arbetet innebär strategiskt stöd till S-föreningar och förtroendevalda. Andra viktiga uppgifter är samverkan med olika delar inom arbetarrörelsen och med fackliga organisationer. Ett bra nätverk är därför meriterande.

Arbetet kräver att du är flexibel och strukturerad. Du bör även ha god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt samt ha en vana av pressarbete och sociala medier. Fokus kommer ligga på att öka verksamheten och få fler människor engagerade för de socialdemokratiska idéerna. I arbetet ingår också att sköta organisationen med bland annat administration och ekonomi, styrelsemöten samt medlemsmöten.

Den vi söker
• har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• arbetar självständigt i dialog med andra
• har B-körkort och tillgång till bil
• har erfarenhet av politiskt, fackligt eller annat folkrörelsearbete
• delar arbetarrörelsens värderingar

Det är även meriterande med erfarenheter inom layout-arbete, CRM och webbhantering.

Anställning

Vikariat under 12 månader motsvarande en heltidstjänst enligt kollektivavtal. Arbetstiden är oreglerad då arbete på kvällar och enstaka helger förekommer. Tillträde efter överenskommelse men vi ser helst att du börjar senast 1 september.

Ansökan och frågor

Intervjuer sker löpande och vi önskar få in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV samt personligt brev till norrkoping@socialdemokraterna.se.

Frågor besvaras av Linus Emmoth (073-3131673 eller linus.emmoth@socialdemokraterna.se) Mattias Ottosson (073-0201056 eller mattias.ottosson@riksdagen.se) ordförande i Norrköpings Arbetarekommun.